donderdag 15 december 2011

Filmpjes: de mooiste sprongen

Hoi balletliefhebbers!
Ik heb een aantal prachtige (en zeker niet makkelijke sprongen) gevonden die jullie echt moeten zien.


Grand jeté entourment:
Het is geen ballerina die de sprong doet en dat is wel te zien aan de armen maar de sprong is overduidelijk een grand jeté entourment. Oftewel: grand jeté na een draai.


Stag leap (in Engels):
Ik weet niet wat de officiële naam van deze sprong is maar hij ziet er in ieder geval heel mooi uit. In dit filmpje wordt uitgelegd hoe je zo'n "stag leap" kan maken.


Tour jeté:
Eerst een draai gevolgd door een grand jeté in de lucht, echt heel mooi!

Double cabriole:
De benen tikken elkaar aan in de lucht, heel knap. Alleen de landing hier is niet erg mooi.


Succes met oefenen! ;)

2 opmerkingen:

  1. Leuk bericht, ben nu begonnen met het oefenen van de jeté entourment. Lastig maar supermooi als je het uiteindelijk kan. Dus... ik blijf oefenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wowwowwowwowwowwowwowwowwowwowwowwowwow

    BeantwoordenVerwijderen

Iedereen kan zijn reactie anoniem plaatsen. Dit houdt in dat niemand, inclusief de bloghouder, kan zien van wie het bericht komt.
Vervelende, beledigende en irritante reacties worden meteen verwijderd.

Let op! Ik ben geen professional. Ik dans voor mijn plezier en beantwoord de vragen vanuit mijn ervaring. Als ik een advies geef, kan het zijn dat je vraag hiermee niet voldoende beantwoord is. Ik kan hiervoor niet verantwoordelijk worden gehouden.